zwyk豉 czcionka wi瘯sza czcionka drukuj
szukaj

Us造szcie m鎩 krzyk!

砰jemy w czasach, w kt鏎ych ka盥y chce by zauwa穎ny, us造szany i doceniony. Ka盥y chce co stworzy, pozostawi co po sobie, wyrazi siebie poprzez stworzenie czego. Pisz帷 ten felieton, te pewnie pod鈍iadomie mam nadziej, 瞠 gdzie w wirtualnej rzeczywisto軼i pozostanie 郵ad mojej tw鏎czo軼i. Nikt nie chce ju po prostu pracowa, studiowa, 篡. Trzeba zaznaczy swoj obecno嗆. U豉twiaj to znacznie portale spo貫czno軼iowe, gdzie popularno嗆 lub akceptacja mierzone s ilo軼i "lajk闚" i "tweet闚".

Wed逝g prostych zale積o軼i poda篡 i popytu, je郵i ka盥y mo瞠 tworzy, to wyj徠kowo嗆 efektu tego procesu traci na warto軼i. W konsekwencji mo積a zauwa篡 ostatnimi czasy przesuni璚ie akcent闚 w relacji sztuki i artysty, gdzie ten, kto tworzy jest wa積iejszy od tego, co tworzy. Proces kreowania s逝篡 coraz cz窷ciej podbudowaniu w豉snego ego. By mo瞠 dlatego wielu artyst闚 ostatnio bardziej skupia si na sobie ni na sztuce, o kt鏎ej wi璚ej m闚i, ni kt鏎 praktykuj. Takie wra瞠nie sprawiaj aktorzy z Teatru Polskiego we Wroc豉wiu, kt鏎ych na wp馧 improwizowane przedstawienie opisuje Karolina Obszy雟ka. Z kolei Agata Wlaz這 relacjonuje metody, jakie w spektaklu "Patrz ci w oczy, spo貫czny kontek軼ie za郵epienia!" Ren Pollesch stosuje, by zwr鏂i na siebie uwag publiczno軼i. W ko鎍u Anna Ko這dziejska recenzuje debiut Mariusza Babickiego "Spotkanie z autorem", gdzie posta tw鏎cy znajduje si w punkcie centralnym.

Zapraszam do lektury!

Mateusz Ja盥瞠wski
Redaktor wydania
Nr 15 (15)
16 kwietnia 2012

© "teatralia" internetowy magazyn teatralny 2008 | kontakt: | projekt i administracja strony: | projekt logo:
SITEMAP