ALEKSANDRA PYRKOSZ
Rocznik 1988.
Dorobek: dosyć skromny, ale ciągle w fazie przetwarzania: rok w Dzienniku Teatralnym, praktyki w teatrze i radiu.
Wykształcenie: drugi rok wiedzy o teatrze, pierwszy rok socjologii UJ Nie cierpi marnować czasu, piękna upatruje w dynamice świata, więc statyka i lenistwo są w jej przypadku niewskazane.
Zainteresowania: Socjologia queer, teatr współczesny, surrealizm w sztuce, po godzinach rower i narciarstwo w zależności od pory roku.
Teatr: Bez wątpienia to miejsce magiczne. Dobry spektakl to dla niej moment zawieszenia w czasoprzestrzeni, swoista enklawa, w której wszystkie chwyty są dozwolone i w większym lub mniejszym stopniu, zaskakują, szokują, zniewalają. Nie cierpi rutyny zarówno w życiu, jak i w teatrze, dlatego wyraża aprobatę dla nowych rozwiązań na scenie. Lubi wikłać się w labirynty znaczeń i demaskować podteksty ukryte pod powierzchnią gotowego spektaklu.
"Ars bibendi" / "Pijacy" / reż. Barbara Wysocka / Stary Teatr w Krakowie
"Zidentyfikowani" / "ID" / reż. Marcin Liber / Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie
"Starzy, dobrzy sąsiedzi" / "Podsłuch" / reż. Maria Spiss / Teatr Nowy w Krakowie
"Człowieka droga mleczna" / "Opera mleczna" / reż. Mikołaj Grabowski / Stary Teatr w Krakowie
"Wietrzny fatalizm" / "Ifigenia. Nowa tragedia" / reż. Michał Zadara / Teatr Stary w Krakowie
"Trzy oblicza kultury" / Inicjatywa "Piątek pełen kultury" / Teatr MASKA w Rzeszowie
"Bóg czy miłość?" / "Rozmowy poufne" / reż. Iwona Kempa / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
"Umarł Bóg" / "Piekarnia" / reż. Wojtek Klemm / Teatr Stary w Krakowie
"Magia w Masce" / "Śpiąca królewna" / reż. Marek Wit / Teatr Maska w Rzeszowie